Mijn avontuur is begonnen - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Priscilla Kalau - WaarBenJij.nu Mijn avontuur is begonnen - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Priscilla Kalau - WaarBenJij.nu

Mijn avontuur is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

04 Mei 2014 | Kenia, Kisumu

Dag(en) voor vertrek - 30 April

Koffers pakken verliep opvallend genoeg zonder stress, en ook mijn moeder viel het op dat ik extreem rustig was. (Voor de mensen die mij goed kennen, ik ben stresskip 2.0) Alleen dat afscheid nemen daar zag ik toch wel zo tegen op. Dinsdag avond liepik terug naar huis en ik had een besef momentje. Ik ga 3 maanden weg en laat heel veel mensen in Nederland die ik zo ontzettend lief heb. Klein beetje emotioneel, snel app ik Anouck.
Anouck zegt dat ook stoere meisjes emotioneel mogen zijn haha. Gelukkig maar! Koffers staan klaar. Ik ben klaar voor vertrek. KENIA! IK KOM ER AAN.


Dag van vertek - 1 Mei

Oei wat is het vroeg, maar volgens mij was iedereen zo wakker. Want 3 maanden Kenia staat op Pris te wachten. Inchecken en toch echt dat moment waar ik het meest tegen op zag.. Afscheid nemen van papa, mama, broertje, opa & oma en mijn vriendje. Wat zal ik ze gaan missen zeg. Maar eenmaal op de gate aankomen waren de tranen al weer gedroogd. Ons avontuur kan beginnen. We gaan echt!! Zeg ik nog tegen Anouck. En Dominique zegt jullie zullen er geen spijt van krijgen!!

Baby olifanten - 2 Mei

Owja voor dat ik het vergeet te vertellen, de vlucht was prima! Films en series kijken. Ook het eten in het vliegtuig was opvallend goed.
2 en 3 mei verbleven we in het Shalom house in Nairobi.
Deze ochtend gingen we al vroeg op stap. 7 uur de wekker. 8 uur ontbijt.
9 uur in het busje naar een plek waar mensen werken aan zelfgemmaakt servies kralen kettingen en Armbanden. Toen naar de baby olifanten " aaaah wat schattig"

Lunchen met iedereen en door naar de giraffen. Noem me flauw maar ik heb me niet vrijwillig laten aflikken door een giraf. En ook geen Selfie met de giraf want die beesten geven kopstoten. Wat is deze reis nu al gaaf, maar ook vermoeiend want je ziet zoveel.
Vanavond vroeg naar bed want de wekker gaat om 04:30 (voor jullie 03:30) 05:00 aan het ontbijt en om 05:30 in het busje naar Kisumu.


Van Nairobi naar Kisumi - 3 Mei

Wow, wat was het vroeg vanochtend, en de reis van Nairobi naar Kisumu lang. Zeker als je niet kan slapen. maar wat zie je veel! Dan pas besef ik dat ik in Kenia ben. De golfplaat huisjes/winkeltjes die je eigenlijk alleen maar van tv of boeken kent. En wat vallen wij op tussen deze mensen. Hun moeten toch ook wel denken als we met een busje vol blanken en op het dak 20 koffers voorbij komen. "Ramptoeristen"
Eenmaal (super gaaarrr) aangekomen in Kisumu de Compound panda's paradise mochten we chillen. Jeej. De meesten doken meteen het zwembad in. Ik voelde meer voor het bankje op verranda aan het huisje. Ook hebben we Sammy ontmoet, en Sammy is blij. zegt hij in het Nederlands met swhali's accent. Vanavond had Max voor ons gekookt. (Vriend van Dominique) Afrikaans gerrecht ofcourse. haha het leek op Snert met Pannenkoeken.

Ik pas voor de kerk morgen ochtend dus ik ga lekker uitslapen!

Veel liefs uit Kenia!

Pris.

  • 04 Mei 2014 - 11:44

    Sabien:

    Een mailtje! Jeej Pris uit Kenia. Nieuwsgierig haast ik me uit bed, naar beneden, trek me laptop op schoot en kan jou eerste verhaal gaan lezen. Wat een leuk verslag! ik kijk er naar uit om je volgende avonturen te lezen!

    Veel succes en plezier!
    Liefs xx

  • 04 Mei 2014 - 12:03

    Marianne:

    You go girl. Super leuk verslag. Blij dat we zo iets van je meekrijgen. Have fun. Xxx
    Dikke knuffel

  • 04 Mei 2014 - 13:03

    Jacques:

    Wat goed om je verslag van de eerste dagen te lezen Priscilla! Wat zul jij veel indrukken opdoen in zo'n totaal ander land als Nederland. Fijn dat alles goed is gegaan. Gisteren was Freek de Jonge bij ons en ik heb je al gemist in de keuken! Heb een fijne tijd en geniet! Liefs! Jacques. XXX

  • 04 Mei 2014 - 13:12

    Emmy:

    Fijn dat de reis goed verlopen is. Ga lekker genieten van al het moois om je heen en maak veel foto's he? En wat schrijf je leuk! Dikke knuf xxx

  • 04 Mei 2014 - 14:18

    Maaike:

    Jeeeej prismail!
    zo te lezen is het allemaal heel idrukwekkend, de foto op instagram was echt heel tof van de olifantjes. En wat Jacques zegt, ik miste je ook al beetje in de keuken hoor!
    Good luck schat! Ik wacht op je volgende verslagje XX

  • 04 Mei 2014 - 14:43

    Opa En Oma:

    Liefie, wat zijn we trots op je.

  • 04 Mei 2014 - 15:46

    Kim:

    Zo te lezen heb je het gelukkig al goed naar je zin pris, je zult nog wel veel meer indrukwekkende dingen te zien krijgen !! Geniet er van en leuk dat je ons zo allemaal op de hoogte houdt ! Ik sluit me bij maaike en jacques aan, het was maar stil in de keuken. Veel plezier en succes meid xxx

  • 04 Mei 2014 - 17:43

    Frans Clement:

    Once in a life time. geniet ervan pris.

  • 05 Mei 2014 - 17:11

    Monique :

    Fijn dat alles zo goed gaat daar. Ik word door je mams goed op de hoogte gehouden. Afgelopen zaterdag gingen we naar de film, en bij elke gelegenheid die ze had zat ze met jouw te wappen . Hihi. Heel veel plezier en geniet er van.

  • 06 Mei 2014 - 12:23

    Maria Dam:

    Je bent het lastige afscheid nemen in Kenia snel vergeten. De dagen vullen zich met zoveel nieuwe dingen en mooie momenten dat je er moe van wordt. Zo zullen de 3 maanden voorbij vliegen. Benut je kansen en beleef alles intens. Het zal je leven verrijken.

    Groet Maria


  • 09 Mei 2014 - 05:11

    Juud:

    Topper, dit is nu de 3e keer dat ik je verslag lees! Echt super gaaf.. En jij gaat daar nog zoveel mooie momenten meemaken! Ik hoop ze allemaal te lezen! Zet m op meid, want voor je t weet ben je weer terug in t saaie rilland! Veel liefs & dikke kus *ik ben trots op je*

  • 09 Mei 2014 - 07:21

    Niels Lobbezoo:

    Heel veel plezier! Een superervaring! Geniet er van.
    Groetjes Annemarie, jimmi en Niels

  • 10 Mei 2014 - 10:08

    Eva Lobbezoo:

    Wow! Wat een ervaring! Geniet ervan x

  • 10 Mei 2014 - 11:31

    Wilma:

    Wat een belevenis! Geniet ervan.

  • 10 Mei 2014 - 11:37

    Nina:

    hoi Priscilla

    leuk om je verslag te lezen en hoe je alles ervaart.
    het is al een hele ervaring!!
    Ben benieuwd naar je stage, hoe je dit ervaart.
    veel succes hoor

    Nina

  • 10 Mei 2014 - 12:04

    Jaap L.:

    Wat leuk om zo jouw ervaringen te volgen. Ik wens je veel plezier met deze mooie levenservaring.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 7828

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: