My head is a jungle - Wankelmut & Emma Louise - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Priscilla Kalau - WaarBenJij.nu My head is a jungle - Wankelmut & Emma Louise - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Priscilla Kalau - WaarBenJij.nu

My head is a jungle - Wankelmut & Emma Louise

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

10 Mei 2014 | Kenia, Kisumu

Dagje vrij. - 4 Mei

Vandaag hadden we een dagje vrij. HEERLIJK! Omdat ik niet mee ging naar de kerk kon ik lekker uitslapen, en dat heb ik gedaan. Omdat ik nog eventjes kan genieten van de compound in Kisumu heb ik maar even een duik genomen in het zwembad hier. Heeeel vervelend! Gister voor het eerst in de Tuktuk gezeten. Sammy waar ik het over had in mijn vorige verslag is onze Tuktuk driver hij en z'n vriendjes kunnen ons in Kisumu overal naar toe brengen. Morgen gaan we naar Rangala. Spannend! Een klein dorp waar we (Mark Kim Anouck & ik) de eerste 5,5 week stage gaan lopen. Samen met Anouck begin ik in het Babyhome.

Ook hebben we vandaag onze keniaanse coaches ontmoet Millecent & Consolata <--
'Komt ze later bedoel je' haha. Je moet nooit uit gaan van de tijden die ze doorgeven want ze kunnen makkelijk een uur later komen!
Vandaag 1e meeting met onze NL coaches gehad, onze eerste indrukken en wat ze van ons verwachten en wij van hun. Erg belangrijk als je het mij vraagt maar ik denk dat dit wel goed komt!

Morgen gaat de wekker weer om 06:00 2 uur in het busje naar Rangala!
LETS GO!!

PS: Opa bedankt voor het lenen van je reisstekker (uit het jaar 0) maar hij werkt anders mooi wel!!

DIKKE KUS.


5 mei - Van Kisumu naar Rangala
We mochten eindelijk gaan verhuizen en ons gaan settelen in Rangala want hier zitten we nu de aankomende 6 weken. We zijn langs de stages geweest van Anouck en mij babyhome. Langs het ziekenhuisje gelopen en even op mark zijn stage, alleen daar waren nog geen kinderen omdat het nog vakantie was. We zijn naar Ugunja geweest een klein dorpje naast Rangala. (Rangala is Rilland maar dan nog saaier). In Ugundja heb je een kleine supermarkt.

Toen we aankwamen bij ons verblijf in Rangala werd ik een beetje droevig mijn God. Ik was niet alleen, ons huis was zo mega smerig. De douches ik moest gewoon nekken! De keuken de huiskamer alles was vies. We zijn als een wervelwind door het huis gegaan. Anouck stond even in mijn kamer, Hey pris lijkt net een zwembad deur.. Ik zei dan moet je in in mijn douche/wc gaan staan. Ruikt zo naar chloor dat het pijn aan je neus doet haha. Maar schoon is het!

Vanaf Ugundja naar Rangala gingen we met de matatu. Dat is een soort bus taxi, geloof me dat is gekkenhuis!!! een busje voor ongeveer 15 personen. Maar er zitten er makkelijk 23 of meer in. En sta er niet gek van te kijken dat je buurman een kip op schoot heeft of dat je een random kind op schoot geworpen krijgt! De gene waarvan het busje is die hangen half uit het busje ik zal proberen hier nog een goede foto van te maken! In de avond hebben we tosti's gegeten ! happy me gezellige eerste avond!

Oh enne warm gedoucht heb ik nog niet! Ook is de stroom al 3 x uitgevallen!
T.I.A - THIS IS AFRICA

6 mei - Muzuri (goed)

Beetje uit kunnen slapen in ons "nieuwe" soort van "schone" huis. The allround klusjes mannen van de compound in Rangala kwamen langs want.. er was een TL buis naar beneden gekomen! Mark zijn stopcontact doet het niet! Anouck en Kim hun lichten deden het niet & bij Pris oh een douchekop die alle kanten water op spuit behalve de goede! Top. ze gaan het fixen (zeggen ze) want alles gaat hier op Keniaans tempo. En ik zal je vertellen dat is niet super snel. Ook hebben we vandaag voor het eerst onze kleren gewassen hier. Jaja! wasteil warmwater en vloeibaarwasmiddel van thuis. Alles mee naar buiten en wassen die zooi, al snel kwamen er kinderen kijken van het babyhome kijken! Gekken blanken!!!

haha stroom is weer is uitgevallen. Koken met zaklampen. Hieronder zien jullie nog een leuke foto van Michelle (1 van onze coaches)!

Morgen beginnen we op onze stages:
Anouck & Ik - Babyhome
Kim - Girlsschool
Mark - Equator (mensen met een beperking)

* Rangala - 6 Mei - 20:19 stroom is voor de 3e keer uitgevallen.

7 Mei - Eerste stage dag.
Vandaag ging 7 uur de wekker en met volle moed gingen we naar stage..
Maar WOW wat hadden we allemaal last van een cultuur schok!
Luiers hebben ze natuurlijk niet dus billendoekjes al helemaal niet! Ik laat details maar achterwegen. Ze lopen gewoon weg bij de commode of "wastafel" ik hield mijn hart vast toen die vrouw van die groep weg liep en een kindje op de commode om wilde rollen. Zelf had ik ook een baby vast en trok een klein sprintje pff! Vermoeiend hele dag andere mensen om je heen en ze zijn toevallig nog allemaal zwart ook. Engels wat je moet ontcijferen omdat ze met een accent praten. Moeite met slapen heb ik hier niet hoor.

Na een kleine pauze gingen we naar een buitenspeelplaats in het babyhome. 15 kinderen uhm maar geen leidster? heel normaal! net alsdat kinderen gewoon plassen in hun broek ze hebben geen luier aan en ze zijn niet zindelijk. En zag ik dit nou echt, een kindje plast op de grond en ander kindje likt het op. ja ik zag het echt. Ik heb het hier wel even moeilijk mee gehad! Iedereen had even zijn momentje alleen nodig! Anouck: Pris heb je gehuild? Ja! jij? ja ik ook. fuck heftig!

Gelukkig van het weekend naar Kisumu. Oh het is niet alleen maar heftig hoor. Mark heeft het namelijk voor elkaar gekregen om tijdens het avond eten ons (Anouck Kim Michelle en ik) te laten huilen van het lachen.

8 Mei! - 1e WEEK KENIA OVERLEEFD!

2e dag stage op babyhome. Die keniaanse vrouwen lachen zich dood als ze zien hoe de blanken wassen 'African Style' Ja ik zal mijn moeder laten zien hoe ik dat hier doe.
Ik ging ook nog even kijken in de keuken want ik hoorde een kip! mag ik even gaan kijken vroeg ik ! ja hoor hij gaat een kip slachten.

IK BEN BLIJ DAT IK KAN ZEGGENN DAT IK WEEKEND HEB!
3 DAGEN KISUMU. REDBULL I MISS YOU.

* oh ben hier nou een week, nog steeds niet warm gedoucht!


9 mei - Oooh het is Weekend.

Van Rangala weer even terug naar Kisumu. 3 dagen weekend vieren hier. De bus kwam al te laat vergelijkbaar met NS. 2 uur zitten! Jeeeej back in Kisumu Panda's Paradise. Een klein beetje luxe en geen hanen, kinderen of mensen die heel vroeg in de ochtend al herrie lopen te maken. We zijn in de avond lekker uit eten geweest EINDELIJK VLEES. Daarna wat gaan drinken bij de Rooftop een 'drankje & een dansje. Fijn om weer even in Kisumu te zijn.


10 Mei.
'Move like a chameleon on a dancing road'

Met iet wat vertraging en wat duffe koppies met katers gingen we naar de hippos. Die engerds zouden we gaan spotten in een bootje op het water.. Uhg. Ik vind nijlpaarden dood eng... Maaar het hele feest ging niet door. Het water was te wild. Pff gelukkig maar. Alleen nu gaan we over 2 weken. TOP!
MORGEN IS HET MOEDERDAG! & MIJN MAMA IS DE ALLER LEUKSTE.


liefde.
pris x

  • 10 Mei 2014 - 17:04

    Anneke:

    Meis. Wat een cultuurshock.......Ik vind je heel dapper hoor..wems je nog mooie dagen toe. Liefs xxx

  • 10 Mei 2014 - 17:30

    Lia:

    He Pris, van de week bij oma je vorige verslag gelezen. Nu dit doorgekregen. Meid, wat een week heb je achter de rug. Mooi dat we via jou verslagen op de hoogte blijven. Knap van je dat je deze stage hebt gekozen. We leven met je mee. Lieve groet, lia.

  • 10 Mei 2014 - 18:24

    Priscilla Kalau:

    Lekker stunten met het internet hier. Maar het staat er op met veel moeite! Leuk om jullie reacties te lezen op mijn vorige verslag.

    Veel liefs
    Pris

  • 11 Mei 2014 - 11:33

    Maria:

    Priscilla,
    Heftig !!!
    Niet te vergelijken met je mooie stagetijd en de gezellige high tea in de klas.
    Maar avonturen beleef je nu genoeg....
    En gelukkig zijn deze omstandigheden tijdelijk.
    Maar de indrukken en de levenservaring is blijvend.

    Groetjes 'juf Maria'

  • 11 Mei 2014 - 14:52

    Dracina Fransen:

    Ik vind het leuk om te volgen en ik heb deze link van mn vader gehad.
    suc6 en ik lees het nog wel.

    xx Dracina

  • 11 Mei 2014 - 20:17

    Emmy:

    Ha Pris,

    Nou als ik dit zo eens lees hebben jullie wel de vuurdoop gehad zeg! Het is me een avontuur waar je aan begonnen bent, dit zal je altijd bij blijven. Lijkt me verschrikkelijk om te zien en mee te maken hoe die kindjes daar leven. Ik las je verhaal over dat plasje, oh wat erg! Je zou zo al die kindjes mee naar huis willen nemen om voor ze te zorgen en ze liefde te geven denk ik... Wat een indrukken! Gelukkig hebben jullie ook weekend, geniet daar lekker van en tank even bij. En idd Pris, je mams is the best :-)
    Vind het leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Later uitprinten als je thuis bent en voor altijd bewaren. I follow you xxxxx liefs en een dikke kus van mij.
    xxx Emmy.

  • 13 Mei 2014 - 11:02

    Sjoerd:

    Jooo prisco!
    Leuk om je verslagen te lezen ;) klinkt als een schone frisse bedoeling daar haha.
    Veel plezier, en ik kijk uit naar het volgende verhaal!
    Xxx

  • 18 Mei 2014 - 14:26

    Marie Jose:

    Hoi Pris,

    Wat leuk om je belevenissen te lezen! Wat een wereld van verschil....
    Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Gr. Marie Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 7829

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: