everybody loves Kenya - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Priscilla Kalau - WaarBenJij.nu everybody loves Kenya - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Priscilla Kalau - WaarBenJij.nu

everybody loves Kenya

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

24 Mei 2014 | Kenia, Kisumu

I ♡ Kenia.

14 Mei - Kenia Rangala
Nou de 2e week stage zit er al weer bijna op. Morgen zitten we namelijk al weer 2 weken in Kenia. Had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar begin te wennen aan alles wat ik zie, hoor en meemaak hier. Dingen blijven heftig dat is een feit, maar je wordt er harder van want onbewust bouw je toch een klein muurtje voor jezelf op. Je kan niet alles zielig blijven vinden. Deze week was allemaal hetzelfde we helpen met de baby's in bad doen, aankleden, eten geven en we helpen met de was. Ik ga aan zuster Esther vragen of we binnenkort op het schooltje tegenover het babyhome eens mogen gaan kijken voor de nodige afwisseling! (Wie is zuster Eshter nou weer..) 1 van de nonnen van het babyhome en volgens mij regelt zij alles wel zo'n beetje want als er wat is moet je naar haar toe gaan.

Vandaag kwam er een kindje binnen met Zuster Esther. Ze leefde bij haar oma die zo oud is dat ze er krom van loopt. Ze is 6 jaar! Ze had 2 dagen niet gegeten en haar vingers en tenen waren helemaal ontstoken <-- later begreep ik dat dit door beestjes komt! iewl! Ze keek zo bang met van die grote zwarte ogen. Dat gezichtje vergeet ik niet meer!

Oh, laat Anouck geen Shampoo voor je kopen! Pris ik heb shampoo voor je gekocht hoor. Ik sta in een andere kamer en roep terug: Top!! thanks. Mark: Je lijkt een beetje op die vrouw die erop staat! Misschien moet ik toch even gaan kijken.. Een fles shampoo en cremespoeling met een negerin erop! Thanks Mark. En ik krijg nu het idee dat ik kroeshaar krijg haha!

Dit weekend blijven we in Rangala wat ik al zei.... Rangala is Rilland maar dan 10 x zo erg. Je hebt hier namelijk niks!


Zaterdag 17 Mei
Weekend in Rangala is zo slecht nog niet! Naast uitslapen en veel chillen wordt er ook aan ons kleurtje gewerkt. Mark had een zwembadJE op zijn kast liggen dus de nodige kinderfeestjes worden gevierd onder de muzungus (blanken)en met chips en cola is het feest helemaal compleet!
Michelle had het grandioze idee om dit weekend tapas te maken. En dat hebben we gedaan. Good! Een tafel vol met eten! It was nice.

* m'n asian skin is een beetje verbrand door de african sun!
* ik schrijf dit nu met kaarslicht, how romantic! Stroom is weer eens uitgevallen. Verassing!

Zondag 18 Mei
Jeetje het lijkt wel of iedereen een kater heeft! Maar dat kan niet want we zijn in Rangala! En zelfs MET een kater doe ik meer. Vandaag: Iedereen is op zichzelf. leest wat. hangt binnen of buiten met ipod en/of tijdschrift! We missen Kisumu een beetje!

19 & 20 Mei
Ja hooreen nieuwe week in Rangala is begonnen. En eigenlijk heeft niemand tegenzin! Alleen Kim had dit weekend misschien iets minder fanatiek moeten zonnen! In plaats van een mooi kleurtje is het rood en migraine geworden!

Ben voor het eerst in het laboratorium geweest, er moest een baby worden getest op malaria! Komt belachelijk vaak voor maar deze baby had geluk! Ze had het niet...!!
Eigenlijk mag je geen voorkeur hebben voor kinderen zeker niet in Nederland maar daar zit ik niet, dus ik heb al een hele lieve vriendin - 6 jaar is ze, die elke keer weer blij is om me te zien!

1x naar het lab gestuurd dus de muzungus weten de weg! En ja hoor daar zaten we weer met een baby van 6 maanden. zonder papa of mama bij een paar vreemde blanken op schoot. zielig eigenlijk!
Op den duur... (keniaans tempo) werden we doorgestuurd naar een andere wachtkamer.
Oooooh wat een attractie zijn we toch. Een hele klas van de boyschool zat in de wachtkamer. Ik hoop dat ze niet al te veel last hebben van hun nek want van al dat kijken krijg je nekpijn hoor. Ik snap het wel ..... 2 blanken met een zwarte baby is wel heel bijzonder.

Om 5 uur was de stroom uitgevallen. Top! Onweer, dus donker. En ik moest nog 9 baby's de fles geven. Ik ben heel eerlijk, dat is dus nog best een uitdaging, 9 donkere baby's de fles geven in het donker!


21 Mei - Wauw Woensdag

Weer een ongewone dag maar breekt zo lekker de week hee!!. De ochtenden beginnen allemaal vrijwel hetzelfde. We komen samen, gaan bidden en nemen daarna het rapport van de nacht door. Zijn er geen vragen of opmerkingen dan gaan we alle kindjes groeten en beginnen we. Kinderen worden gewassen, daarna geven we ze poriage (geen idee of ik het goed schrijf) maar is een soort van brinta. Ik sta op een groep waar de baby's 4 tot 10 maanden zijn.

Er waren 4 weken 2 Zweedse meiden, ze deden hetzelfde als wij maar dan op een andere groep. Vandaag was hun afscheid en wij waren uitgenodigd door het babyhome voor een lunch. Afscheid nemen doen ze hier heel uitgebreid. Het babyhome is 1 grote Familiy zoals ze dat zelf zeggen dus iedereen wordt er bijgeroepen en dan wordt er veeel gegeten, gedanst, gezongen en gebeden! Wauw erg indrukwekkend & mooi om te zien en te horen dat jou hulp hier zo gewaardeerd wordt.
De Zweedse werden uitgezwaaid door alle werknemers van het babyhome en lieten geen traan terwijl Anouck en ik lichtelijk emotioneel stonden te wezen. 1 kindje wilde namelijk 1 van de meiden niet meer los laten.

De Zweedse weg...... Oh Anouck & Priscilla kunnen jullie even met haar naar het ziekenhuis. Een mini baby werd in Anouck haar armen geworpen en ik mocht er achteraan met 2 naalden. De baby heeft malaria en moet een infuus. Tuurlijk doen we!!! Klein beetje spijt hadden we op het moment dat er 6 "dokters" om ons heen stonden en ze al 5 x mis hadden geprikt. En de baby maar krijsen! In het handje, oh nee toch maar het hoofdje. Nee toch maar het andere handje. Fijn het was gelukt!! Kartonnetje in het handje en helemaal vastgetaped konden we weer gaan.
Op de terugweg kwamen we onze vriendinnen tegen Emeli (4) Charity (6) en ook Jen het meisje wat laatst is binnengebracht (ondervoed en vol met jiggers) (jiggers zijn kleine witte beestjes die zich vastplakken aan je vel en deze kunnen dan weer eitjes leggen) IEWL. Maar Jen kan weer lachen wat een lieverd! Dat maakt je dag hier goed!! Want van onze kook- kunsten kan ik niet echt lachen.. Of misschien juist wel. Pannekoeken bakken in het donker is best lastig. Maar Anocuk, ze smaakten prima! En ik moet zeggen dat mijn kookskills steeds beter worden.

WAUW Kenia is goed voor mij op zoveel verschillende manieren.


Zaterdag 24 Mei.
IK BEN BLIJ DAT IK NOG LEEF!!
Ja hoor, ik moest er dit keer toch echt aan geloven. 8 uur in de tuktuk want we gingen naar de hippos. Ik kon er niet meer onderuit en ik wil toch een stoer verhaal voor thuis dat ik mee ben geweest.
Gelukkig ben ik nog banger gemaakt pas op het moment toen ik weer op Panda's Paradise stond! Google maar eens - gevaarlijke nijlpaarden - Bootje in Kenia. IK DOE HET NOOIT MEER. Maaar we hebben wel een paar hele stoere foto's!



*Alle mensen die mij een kaart hebben gestuurd SUPER DANK JE WE!!L Ik vind het echt heel leuk om post te krijgen hier!


Veel liefs.
pris

  • 25 Mei 2014 - 07:02

    Eva Lobbezoo:

    Wow! Priscilla wat een ervaringen...en inderdaad heftig!
    Maar ook mooi.....knap hoor! Liefs Eva

  • 25 Mei 2014 - 12:33

    Maaike:

    prisjee
    wat een verhalen, ik vind echt stoer allemaal en ben zo benieuwd naar alle foto's.
    take care
    spreek je snel xxxxx

  • 25 Mei 2014 - 14:01

    Emmy:

    Pris, lijkt wel of we een beetje bij je zijn, je schrijft het zo mooi! Lees het met ontroering... Liefs en een dikke kus en hou je taai daar hoor xxx respect voor wat jij/jullie daar doen! xxx liefs vanuit een zonnig Hoorn.

  • 25 Mei 2014 - 20:45

    Danielle Kaat:

    Hi Priscilla
    Wat een leuke enthousiaste verhalen! Het lijkt me soms helemaal niet makkelijk maar zoals ik lees, pak je het goed op! Knap hoor.... Groetjes Danielle

  • 26 Mei 2014 - 21:48

    Nina:

    Die hippo's zijn wel indrukwekkend he.
    Het is wel hard werken daar. En de indrukken doen ook wat met je hoor.
    indrukwekkend hoe je het allemaal opschrijft.

    veel werkplezier nog, de tijd vliegt hoor.


  • 01 Juni 2014 - 23:30

    Michiel:

    Gij maktoch wa mee he! Och och!

  • 02 Juni 2014 - 14:08

    Lloyd:

    Hee lieverd, goed om te lezen dat t allemaal goed gaat met je. Nog een maand of 2 zeker ?

  • 02 Juni 2014 - 22:21

    Nina:

    alweer wat weekjes verder.
    wat gaat het snel he.
    leuk dat je zo geniet en al die indrukken opdoet.

    nog even en dan weer de wisselweek.

    Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 7833

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: