Op een Keniaans level - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Priscilla Kalau - WaarBenJij.nu Op een Keniaans level - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Priscilla Kalau - WaarBenJij.nu

Op een Keniaans level

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 Juni 2014 | Kenia, Kisumu

Team Kenia.

De wisselweek begon al goed. Nicky's BDAY! lunchen bij monami. Zwemmen en Francis die wraps maakt.

Half 7 's ochtends.
Dinsdag dan eindelijk de 3- daagse safari waar iedereen al naar uit keek toen we nog in Nederland waren.
Oma appte me nog: Pris, je zit nu wel in het mooiste natuurpark van Kenia!!! besef je dat wel eventjes. Bofkont!
Na heel veel en heel lang in een busje te hebben gezeten en meer dan 14 verschillende (wilde )dieren te hebben gezien o.a.
Luipaard - Cheeta - Leeuwen - Zebra's - Gnoe's - Antilopen - Gazelle - Olifanten - Giraffen - Buffels - Nijlpaarden - Krokodillen - Vogels - Eland -
Uhu... bijna de hele big 5 gezien, miisschien dan toch nog maar een keer terug naar Afrika of..... gewoon Dierentuin Blijdorp.

We zijn naar een Masai dorp geweest, is een soort slecht attractiepark waar je teveel geld voor betaald. Ik zat heel de tijd te wachten totdat Frans Bauer ergens achter vandaan sprong.
Grapjeeee.. jullie zitten in Banana Split. Doeiiii!... maar dat gebeurde niet.

De Masai People deden een dansje we mochten hun huis bekijken en daarna konden we souveniers kopen voor veel te veel geld.
Onderweg terug naar ons verblijf dacht ik, ik wil toch een Masaidoek eigenlijk en wel precies diegene die die Masai aan had die met ons mee liep.
Even later na wat onderhandelen was ik een Masaidoek rijker (kwam nog uit Tanzania ook) en kreeg zijn lichaamsgeur er gratis bij!. Happy me. De Masai heeft de rest van de dag kou moeten lijden. Zielig!!

Verder deze vakantieweek kennis gemaakt op mijn stage
En heel verrassend genoeg, wisten ze niet eens dat ik 5 weken stage kom lopen.
Welkom in Africa...... Again!!!

Verder: Rooftop. Zwembad. Java (Keniaanse Starbucks)
Samengevat: Prima vakantie/wisselweek

Team Rangala wordt nu Team Kisumu & Team Kisumu wordt Team Rangala om een beetje in de voetbalsferen te blijven he....
Want ook wij hier in Kenia volgen het Nederlands Elftal fanatiek. Maandag hadden we zelfs bitterballen in de rust.

En toen..
Eerste week op mijn nieuwe stage. Arya Nursery School. Niet een super warm welkom, maar misschien ben ik gewoon verwend door de manier hoe ze in Babyhome & Rangala tegen ons deden. Met al die waardering!
Nu ben ik gewoon een random muzungu die hier een tijdje rond komt hangen. Want NEE ik ben hier niet voor mijn assesment. Just for experience. Heb ik ze gelukkig nog maar 10 x gezegd!.. hmmmm dan tel ik een stuk minder mee volgens mij.
Gelukkig is de teacher van babyclass een stuk leuker ondanks haar kiboko. Een stok, waar ze mee dreigt maar ook ja... slaat!
Een corrigerende tik maar hij is best hard.
Ik ben het er echt niet mee eens maar deze juf kan 47 kids van de leeftijd 3 tot 5 gewoon niet handelen. Ik sta echt versteld van de kids hier. Nog steeds arm maar minder dan in Rangala. Wat namen wij mee naar school voor de pauze?
Samson & Gert koeken, pakje Wicky Fruit? Nee joh, hier hebben ze broodtrommmels vol chips en cola en in de les liggen ze te slapen.
Ik heb met open mond zitten kijken deze week. Maaaar..... nou krijg ik mijn eigen klas met eigen lokaal en 12 kids. Super spannend!
Nou 3 dagen weekend en daar ga ik maar (weer) eens optimaal van genieten. Het begint al op te schieten, nog precies een maandje stage.

DANK JE voor alle kaarten, nog steeds is het weer super leuk als er Pris Mail is! en ze hangen allemaal op.


* Ook de schooluniformen hebben wat schattigs. Is toch weer eens wat anders dan de Vingino jeans he.
* Ik mis m'n kindjes in Rangala.



Liefs,
Pris in Kenia.



NP: Frank Ocean - Thinkin Bout You

  • 26 Juni 2014 - 22:04

    Kim In Kisumu:

    Wat een indrukken weer. Bewonderingswaardig kanjer;)

  • 26 Juni 2014 - 23:42

    Maria Dam:

    Priscilla, uit je verhalen lees ik hoe intens je je avonturen beleefd. Het is ook wel heel bijzonder.
    Nog een mooie tijd en dan...een uitrustende vakantie om alles 'een plekje te kunnen geven'.
    Maria

  • 27 Juni 2014 - 21:01

    Monique Markies:

    Hoi pris . Weer een mooi verslag. En wat een verschil inderdaad op je andere stage adres. Maar wel weer een ervaring rijker moet je maar denken. Nog een paar weekjes en je zet weer voeten op nederlandse bodem. Ga zo door en geniet er nog even van. Groetjes uit rilland . Monique xx

  • 28 Juni 2014 - 12:06

    Nina:

    Hoi Priscilla

    leuk om je verslag weer te lezen. jullie hebben ook weer veel gezien in de masai mara. En nu weer begonnen op je nieuwe stage.
    jammer dat ze niets van je komst wisten maar het is inderdaad echt Kenia.
    ik vind het erg goed hoe je daarmee omgaat, hoe positief je blijft.

    ik wens je veel succes in Kisumu.

    groetjes

  • 09 Juli 2014 - 20:21

    Eva Lobbezoo:

    Wow, wat maak je toch mee!
    Nou zoals ik heb gehoord en lees kan jij juf worden:)
    Heb vorige week lekker met je moeder geluncht :)
    Veel respect voor je Priscilla! Je doet het echt super!
    Dit is een ervaring voor het leven...
    Hoop dat je er ook van kan genieten.
    Liefs Eva xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 7839

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: